2014. március 16., vasárnap

Fejléc készítése - az én módszerem

Nem tudsz fejlécet csinálni? Vagy esetleg tudsz, de bénán? Itt az idő, hogy bele jöjj a szerkesztésbe!
Tisztában vagyok vele, hogy valakinek nincs Photoshopja, vagy Photoscapeja, vagy esetleg egyik sem. Ezért a Photoshoppot ITT tudod letölteni (kód : oi2o), a Photoscapet pedig ITT! Egyik szerkesztő sem foglal sok helyet, és nem vírusos! Teljes verzió, ingyenes.

1. lépés
Nyisd meg a Photoscapet. Alul van olyan, hogy 'Menü'. Arra katt rá, és nyomd meg az 'Új kép'-et.
Elő jön, olyan ahol be tudod állítani a méretét, és a színét. A méretet állítsd 960x450-re, a színt pedig bármilyenre. A színed attól függ, milyen színű fejlécet szeretnél. Ha nem tudod még a színt, akkor fehérre, vagy feketére állítsd be. Ha fehérre rakod, akkor valószínűleg inkább világos fejléc kell, ha viszont feketére, akkor sötét.





2. lépés
Nyisd meg a Photoshoppot. Vágj ki 1-2 vagy 3 olyan képet, amin a szereplő van rajta
(Vágás használata), és végül mentsd el PNG-ben őket.







Ha a hátteret különböző képekkel szeretnéd helyettesíteni, ami illik a történethez, akkor persze azokat is kivágod, és a fehér (vagy amilyen színt választottál) alapodra elhelyezed őket.






3. lépés
Én az alapomra ráteszek pár textúrát (találhatsz ITT), és meg is van a hátterem.








4. lépés (kihagyható!!)
Ha úgy gondolom, hogy a hátterem nem lett éppen olyan színű amilyennek szerettem volna, akkor teszek rá színt : Főoldal -> Fényerő - Szín (lefelé nyílra katt) -> Színezés


Ki jön egy ablak, ahol tudsz színeket választani.
Az én esetemben a sárga.








Ha megnézem a hátteremet, akkor túlságosan élénk lett, ezért egy kicsit lejjebb nyomom a Telítettséget, és a Mértéket. Így szebb hatást kelt.









5. lépés
Most pedig rá lehet tenni a kivágott képeket.
Egymás mellé, a két szélre, vagy bárhova elhelyezheted őket. Én a közepén kihagytam egy kis helyet, hogy jusson a címnek is.

Jobban feltudod még dobni, egy kis effekttel. A Photoscapeban ugyan nincs olyan sok effekt, sőt, ezért más oldalakon is tehettek rá, pl. : Ipiccy, PicMonkey, stb.


Én a Photoscapeban szoktam egy kis Film Effekttel, Kontraszttal, esetleg Élesítéssel.







6. lépés
Amint mondtam, hagytam ki helyet a címnek. Általában az írást Photoshoppal szoktam csinálni.
Rakd be a képet a Photoshopba, és kezdhetjük.
Katt a Vízszintes szövegírás eszközre (T). Válassz tetszőleges betűtípust, méretet és színt.








Húzol egy négyzetet, és bele írod az egyik szót, vagy az egész címet a tetszőleges helyre.








Ha beírtad, megjelenik egy új réteg, ami az írás. Ahova írtam a 'jobb klikk' szót, ahhoz oda viszed az egered, és az egér jobb klikkjét megnyomod. Ki jön ott sok minden (nem tudtam lefényképezni), pl. : Szöveg tördelése, Átalakítás pontszöveggé, Élsimítás sima, stb... És ebben van legfent egy olyan, hogy Keverési beállítások. Rá kattintasz, és előjön egy ablak.










Ebben az ablakban bepipálod bal oldalt a Vetett árnyékot, Külső ragyogást, és a Bevésés és domborítást. Rá mész a Külső ragyogásba, ahol be tudod állítani, hogy milyen színben legyen a külső. Ahol bekereteztem, ott van egy lefelé nyíl. Arra rákattintasz, és kiválasztod onnan. Ha nem feketében szeretnéd a félig átlátszó, félig színt, akkor ahol van a sárgás szín mellette egy kockában, arra rákattintasz, kiválasztasz egy színt, és kész. Jobb oldalt mindig láthatod, hogy hogyan fog kinézni. Megnyomod az Ok-ot, és kész.


Ha csak az egyik szavat csináltad meg, akkor ugyanúgy megcsinálod a másik szóval ugyanezt.

Végül elmented, és kész.











Végeredmény :
Egyszerű, és nagyszerű.

2 megjegyzés: